WEKO3
アイテム
学習支援で得た学生の感想から考えること ~補習授業の実践事例から~
https://t-junshin.repo.nii.ac.jp/records/2000069
https://t-junshin.repo.nii.ac.jp/records/2000069d633d208-46d0-4ef0-868d-91ad23128bae
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 学習支援で得た学生の感想から考えること ~補習授業の実践事例から~ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Thoughts from students' impressions obtained through learning support ~from practical examples of remedial lessons~ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学生の多様化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 寄り添い型支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 記憶 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 補習授業 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
簑輪, 欣房
× 簑輪, 欣房
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | With the recent rise in the rate of university enrollment, it is difficult to educate and guide students as before, for students who have lost basic academic ability and motivation to learn, and for students who grew up in complicated home environments. The diversification of students is progressing. As interest in student support activities increases, how to support students in higher education institutions such as universities has become an important issue. From the practice of supplementary lessons, in order for students to acquire “solid knowledge and understanding” in classes, it is necessary for the university to provide detailed support, such as devising learning support. It is necessary to consider detailed support, such as the preparation of a mechanism by the university side. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 近年、大学では今までのように教育・指導していくことが困難なほど基礎学力や学習意欲が低下した学生、複雑な家庭環境で育った学生など入学生の多様化が進行している。学生支援に対する関心が高まっているとともに学生への支援が大学などの高等教育機関でこの問題にどのように向き合うかが重要課題となっている。補習での実践から、授業で学生に「しっかりと知識・理解」を身に付けさせるためには、大学側が学習支援に工夫を凝らすなど、きめ細かなサポートが必要と実感した。今後は、学生にしっかりとした知識を定着させるための学習支援としての補習等とその工夫を大学側がさらに検討する必要がある。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京純心大学紀要 現代文化学部 号 28, p. 25-30, ページ数 6, 発行日 2024-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京純心大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24321672 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12752825 |