WEKO3
アイテム
現代韓国児童文学の特徴 ─韓国初等学校国語教科書掲載作品を通して考える
https://doi.org/10.57503/0002000122
https://doi.org/10.57503/00020001226e3f4b46-d060-4a94-87fe-b077d0e9a531
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 現代韓国児童文学の特徴 ─韓国初等学校国語教科書掲載作品を通して考える | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of Contemporary Korean Children's Literature and Korean Primary School Textbooks | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 児童文学 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 韓国児童文学 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 韓国絵本 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 国語教科書 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 韓国初等学校 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.57503/0002000122 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
大竹, 聖美
× 大竹, 聖美
× 池, 好順
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Currently, most of the works of children's literature in Korean elementary school textbooks are contemporary works by Korean writers. The contents tend to include a wide range of themes on real social issues. Global warming, the abandonment of the elderly, racism, gender politics, multiethnic society, online bullying, issues of diversity and inclusion, and North-South divisions, etc. This is a trend not limited to textbooks. Korean children's literature has a strong tendency toward social participation. One of the major characteristics of contemporary Korean children's literature is the promotion of social participation. Such literature considers the future of children who must live in a multicultural society, a society that pursues sustainability, and a global digital network society. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京純心大学紀要 現代文化学部 号 25, p. 25-39, ページ数 15, 発行日 2021-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 東京純心大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2432-1672 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12752825 |