WEKO3
アイテム
韓国初等学校国語教科書(第7次教育課程・2015年改訂版) と教科書掲載昔話 ─ 伝統文化尊重と現代社会対応としての多様性受容・ ジェンダーフリーメッセージ ─
https://doi.org/10.57503/0002000007
https://doi.org/10.57503/000200000740f4de4c-9a07-4ecd-b16c-4af3a0cede7d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
c02_otake_coauthor_202303.pdf (878 KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-25 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 韓国初等学校国語教科書(第7次教育課程・2015年改訂版) と教科書掲載昔話 ─ 伝統文化尊重と現代社会対応としての多様性受容・ ジェンダーフリーメッセージ ─ | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of Folk Tales, Traditional Culture, Diversity, and Gender-Free in Korean Elementary School Korean Language Textbooks (the 7th Curriculum, Revised in 2015) | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 韓国児童文学 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 韓国初等学校 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 国語教科書 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 昔話 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 多様性 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.57503/0002000007 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
大竹, 聖美
× 大竹, 聖美
× 池, 好順
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Korean elementary school textbooks (the 7th curriculum, revised in 2015) contain myths and many folk tales. In the case of folk tales, they are published in two ways: the full text or the partial fragments. Furthermore, as "textbook derived traditional folk tales," combined sales of children's books and picture books on the market have become popular, and there are many children's book publishing projects emphasizing "textbook linkage." On the other hand, publishers are also very conscious of dealing with modern issues. Messages, such as gender-free and diversity-acceptance are also evident in textbook illustrations. It has been revealed that the current elementary school textbooks in Korea are actively responding to new social issues in modern times while respecting its traditional culture. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京純心大学紀要 現代文化学部 号 27, p. 21-32, ページ数 12, 発行日 2023-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 東京純心大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 24321672 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12752825 |